انتقاد رو دوست دارم…
۱۵ شهریور ۱۳۸۷
قبل از اینکه مطلبم رو بخونید متذکر میشم که این مطلب بر خلاف جو اخیر وبلاگستان فارسی که مد شده همه به کمانگیر به خاطر این مطلبش میتوپن ، تحت تاثیر قرار نگرفته و خیلی وقت بود که این مطلب رو میخواستم بنویسم… اما کمانگیر عزیز فقط تلنگری بود که موقیعت را برام فراهم کرد.
جدیدا در جاهای مختلف میبینم که هی مینویسند آیا زمان آن نرسیده که وبلاگستان به خودش تکانی دهد؟
من واقعا معنی این نوشته ها رو نمیدونم… یعنی چی؟؟ مثلا همه باید از خروجی فید استفاده کنن؟؟ همه باید در فرندفید عضو باشن تا مطالبشون خوب باشه؟؟ کسی حق نداره توی وبلاگش کدی قرار بده که با پیغامی اسم شما رو بپرسه و بهتون خوش آمد بگه؟؟ اینا ننگه؟؟
متاسفانه ما بر خلاف توجه به اصل مطلب ، همش به فکر خوشگل کردن وبلاگمون صد البته به دور از جواد بازی با کد های اسکریپت و برخورداری از خدمات فیدبرنر و فلیکر و فرندفید هستیم!!
این نظر سنجی در همین زمینه جالبه
آرش عزیز… در آخرین پستش در مورد وبلاگستان کلاسیک نوشته. و آماری داده مبنی بر اینکه وبلاگ جدیدی در عرض یک هفته جزو ۵ وبلاگ برتر وبلاگستان فارسی شده… و در پی معرفی این وبلاگ اظهار میکنه که مسابقه ی اخیر برترین وبلاگ نویس زن با اشکالات فنی متعدد مواجه ه که نتونسته به درستی نتیجه بگیره… چرا که این وبلاگ جدید که جزو بهترین وبلاگ ها ( توسط آمارگیر وبلاگستان فارسی ) شناخته شده ، در اون مسابقه حتی حضور هم ندارد…. و البته متذکر میشم که وبلاگ ها توسط کاربران لیست میشن… و سلیقه ی خواننده هست که نتیجه ی مسابقه رو مشخص میکنه…
کمانگیر در ادامه لینکی قرار داده با این عنوان که :
۲۰ خوراک اول وبلاگستان را از این آدرس در گوگل ریدر اضافه کنید.
اما من میخوام بپرسم چرا باید این کارو بکنیم؟؟
بحث من در این نیست که کدوم وبلاگ نویس زن اول میشه؟؟ بحث من در اینه که همیشه بالاتر بودن دلیل بر بهتر نوشتن نیست… سلیقه ها متفاوته…. برای بنده اخلاق خوب و مردمی بودن نویسنده از هر چیزی مهم تره… به همین خاطره که علاقه ی شدیدی به مزیدی و فتحی دارم و اونا رو دنبال میکنم اما مجیدی رو نه! من هر وقت تایم آزاد داشته باشم میرم سراغ دکتر مجیدی!!!
منظور من این نیست که دکتر مجیدی مردمی نیستن و یا بد اخلاقن… اما مردمی بودن دکتر مجیدی بیشتر به دوستانشون در سایت های اجتماعی میرسه تا به خواننده گان شون…. مثلا الان که چند پست آخر رو میدیدم متوجه شدم که برای کمانتها که تعدادشون ۱۰ تا هم نمیشه هیچ جوابی داده نمیشه…. + + یا در نسخه ی قبلی وبلاگ که نظر ها باید بررسی میشدند…
شاید بهتر بود این تیتر رو انتخاب کنم :
بعضی وبلاگ نویسها باید در کمال تجدد به خود تکانی بدهند تا خودشان نیز مانند نوشته هایشان محبوب شوند!
باید به خودشان تکانی بدهند تا به عصر کلاسیک بازگردند….
اینها دلایلی هستن که امکان نداره من روی لینک بالا کلیک کنم و ۲۰ وبلاگ برتر را دنبال کنم…. توی اون ۲۰ وبلاگ سیاسی نویس تند رو و آی تی نویس موفق هست… اما کسانی هستند که نصف مطالبشون خاطرات روزانه ست!!یا مینیمال نویس هستن…
فکر میکنم وبلاگهای برتر به حد کافی مخاطب دارند…
جالبه که به این عکس که صادق منتشر کرده توجهی بکنیم :

فکر میکنم بعضی وقت ها دنبال کننده ی زیادی دلیل بر خواندن مطالب هم نباشه!! بعضا تحت تاثیر جو ها یی مثل همین معرفی وبلاگ های برتر ، ما این وبلاگ ها رو دنبال میکنیم چون بهمون بر میخوره که من وبلاگنویس باشم و از قافله عقب بمونم؟؟!!
به نظر من هر وبلاگ نویس وظیفه داره مخاطبین محدودی را جذب کنه اما با اونها قدم برداره… تک تک اونا رو بشناسه… این گونه ست که وبلاگ نویسی پیشرفت میکنه… چون میدونه مخاطبش ازش چی میخواد…
بهتر میدیدم اگر آمارگیر دست من بود یک بار هم ۱۰ وبلاگ از پایین لیست را معرفی کنم تا خروجی های اونا نیز بیکار نمونه و سوزونده بشه…
حتما هر نوشته ای ارزش حداقل یک بار خونده شدن رو داره!!
هم اکنون اگر دنبال مطلب آی تی باشید معمولا در اکثر حوزه های جستجو در صفحه ی اول یا fficial&hs=Wsm&q=%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84&start=10&sa=N">دوم نتایج ، وبلاگ دکتر مجیدی یا نوید کاشانی معرفی خواهد شد…
اما هستند وبلاگ نویسانی که تلاش میکنند و خود را به آب و آتش میزنند و با مطالب حتی شاید بی ارزش (از نظر علمی) دوست دارند خواننده داشته باشند.
جالبه که بدونید مطلب قبلی من در مورد فرندفید تنها مطلبی بود که باعث شد ۴ تا به آمار خوراکم اضافه بشه!! شاید باید بیشتر تلاش کنم تا مطالب بهتری بنویسم… اما چقدر باید تلاش کنم تا جلوی غولهای وبلاگستان کم نیارم؟!؟ اگر فرض رو بر این قرار بدم که مطالب من در مقابل مطالب اونا اونقدر بی ارزش هست که فقط ۱۴ تا دنبال کننده دارم که البته با استناد به عکس بالا و نسبت گیری فکر کنم یکی دو نفر بیشتر وبلاگم رو نمی خونن!! و بقیه فقط Mark All as Read میکنن و میره پی کارش!!
و البته جالب تر اینکه همون مطلب به تنهایی ۱۵۰۰ بازدید حضوری در ۳ روز داشت و ۳۰ تا بازدید از طریق فید داشت که اکثرا هم با تشکر و لایک و شیر کردن و لینک دادن فراوان همراه بوده… حالا ما وبلاگستانی ها که اینقدر ادعای تجدد و فید خوانی داریم ، چطور شده که حداقل اون مطلب که اینقدر ازش خوشمون اومده بود باعث نشد که فید این وبلاگ دنبال بشه؟!
من شخصا دیگه دل ندارم که باز روی مطالبم وقت بزارم… چون مخاطبم نمیخواد!!
همیشه نویسندگان مطالب جنجالی مثل “عکسهایی که دنیا را تغییر ندادند” یا “ویکیپدیا و سیاست” یا “ولادیمیر پوتین ، شکارچی ببر! ” نباید پر مخاطب باشند… بعضا پایینی ها را هم بهتر است ببینیم….
پ ن ۱ : بابت این مطلب صمیمانه از دکتر مجیدی عذر میخوام و هدفم به هیچ عنوان زیر سوال بردن ایشون نبود ، بلکه چون میدونستم گوشه ای از نبض وبلاگستان ایشون هستن ، خواستم ایشون رو مثال بزنم که از خیلی مسائل بابت مثال زدن بلاگر های دیگه به دور باشم… ( فکر کردم دکتر مجیدی کمتر کتکم خواهد شد
)
پ ن ۲ : متذکر میشم که از لینک کردن وبلاگ علیرضا و صادق عزیزم در کنار لغت “بی ارزش ” هدفم این نبود که برسونم که اونا بی ارزش مینویس. بلکه کاملا برعکس، هدفم این بود که تلاش و پشتکارشون در مقابل خواننده های فید وبلاگشون رو نمایش بدم که مطمئنا افراد کمتری ایشون رو نسبت به ۲۰ نفر برتر میشناسن… و از “مطلب بی ارزش” هدف فقط وبلاگ خودم بود.
پ ن ۳ : من این مطلب رو نوشتم تا یاد آوری کنم که جستجوی وبلاگ های جدید هم بعضا بهتر از اشتراک در وبلاگهای پر بازدید هست… اما متاسفانه مجبور شدم تمام مثال هام رو بر محور نقد یک پزشک بزنم… ضمنا قبل از انتشار این پست از تمامی کسانیکه ازشون حرف زدم اجازه گرفتم و جالبه که دکتر مجیدی در مورد پاسخ به کامنت ها تو ایمیلشون گفتن که پاسخ تمام کامنت ها رو مینویسن… اما برای اینکه اخلاق نوشتاری رو حفظ کنم… ترجیح میدم مطلبم همونی باشه که دکتر مشاهده کردن و تغییرش ندم… اگر نیازی بود در کمانت دونی خودشون توضیح میدن.
پ ن ۴ : فکر میکنم این مطلب بیشتر جنبه ی خالی کردن دل داشت تا زیر سوال بردن شخص خاصی… پس خواهش میکنم ، تو رو خدا به خودتون زحمت ندین بیانیه یا جوابیه پابلیش کنین… اگر مشکلی بود همین کامنتدونی کافیه ![]()
۳۸ پاسخ برای " وبلاگستان مدرن فکر میکنه کیه؟! "
امین جان!
مشهود است که در هر جرگه ای بیش و کم، برتر و پست تر، … و بطور کلی رده بندی وجود دارد. وبلاگستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما آنچه که به نظر من مشکل اصلی است اینکه در انتخاب میزان و ترازوی سنجش به بیراهه می رویم.
همانطور که برتری کیفی یک کتاب یا روزنامه را از روی تیراژش، نمی توان تشخیص داد، برای برتری سنجی کیفی وبلاگها هم تعداد نظرات، آمار بازدید، آمار فید و… میزان خوبی نیستند.
گرچه به هر روی اینها هم میزان سنجش آماری محسوب می شوند.
اینکه گروهی سعی دارند تا وبلاگستان را به سمت جلو هل دهند و به سمت ابزارهای جدید و نوین وب بکشانند چیز بدی نیست. تابحال هم در جایی نشنیدم که کسی بگوید وبلاگ بدون فید جواد است، یا مثلاً کسی که از کدجاوا استفاده می کند، وبلاگ نویس پرتی است! اما اکثر دوستان سعی دارند که وبلاگستان را به یک گام جلوتر بکشانند. و به نظر بنده نیز حرکت وبلاگستان به سمت وب۲ و فید حرکت رو به جلویی است.
حالا در این بین وبلاگهایی که پیش روتر هستند از نظر آماری جلوتر قرار می گیرند، و آنچه که آرش کمانگیر به نقل از شما به عنوان "20 وبلاگ برتر" می شناسد در حقیقت "20 وبلاگی هستند که تعداد خواننده گان خوراک بیشتری دارند. نه این ابزار برای انتخاب بهترینهای وبلاگستان مناسب است و نه مسابقه ای که پرشین وبلاگ هر از چندگاهی راه می اندازد و پر از ابهام است!
اصلاً چرا باید به فکر انتخاب برترینها و بهترین ها در وبلاگستان باشیم؟! مگر برای مسابقه و برتری جویی وبلاگ می نویسیم؟!
من معتقدم که هر کس باید کار خودش را بکند، بدون توجه به این آمار و ارقامها. این آمارها در هر صورت وجود خواهند داشت ولی مهم این است که ما فقط در حد یک نگاه اجمالی به آنها بپردازیم و از القاب و صفاتی که در وبلاگستان بر حسب آنها توزیع می شود توجه نداشته باشیم. به اصل برگردیم! اصل وبلاگ نویسی است!
پاسخ
امین Reply:
شهریور ۱۵م, ۱۳۸۷ at ۱:۱۴ ب.ظ
صادق جان : اصل وبلاگ نویسی است و نظر شما محترم.
اما معرفی وبلاگی که روزانه هزاران بازدید مستقیم و غیر مستقیم و نقل قولی دارد آیا مجالی برای خود نمایی وبلاگی که تازه کار است میگزارد؟؟؟
در مورد جوادی وبلاگ ها هم باید بگم در فرند فید چندین بار خوندم که با این دید به اون وبلاگ ها نگاه میشه… کافیه در فرند فید لغت " قالب صورتی " رو سرچ کنید و به نتایج جالبی برسید.
با شما موافقم که برای دلمان مینویسیم… اما دلمان برای خواننده هایمان میتپد! وقتی خواننده نداشته باشی نگو که پستی برای معرفی فید برنر مینویسیکه ۳ روز وقتت را گرفته!!
وبلاگی که خاطرات شخصی مینویسد نیازی ندارد که خواننده داشته باشد… چون برای دل خودش است… اما فرد آی تی نویس دقیقا چیزی را که مینویسد خودش بلد است!! مینویسد تا دیگران یاد بگیرند… و این یعنی توجه به آن القاب و امار…
یه چیز دیگه : چندین بار در فرند فید شنیدیم که دوستامون یا حتی من و شما با افتخار اعلام میکنیم : "Mark All as Read" …
این یعنی اینکه اونقدر فید برام اومده که وقت ندارم بخونم و پاک میکنم…
حالا خودتون بهتر میدونید که اگر فقط ۲ نفر مثل مریم و مزیدی در لیست دوستان باشن و فقط همین ۲۰ وبلاگ برتر رو هم دنبال کنید ، روزی حتما ۱۵۰ فید جدید براتون خواهد آمد…
این به نظر من یعنی اشباع!! یعنی دیگه کسی نمیره دنبال وبلاگ جدید که بخونه… میگه همین کافی بود!!
ممنون از نظرت
پاسخ
کلا بالا رفتن تعداد مشترکین، بالا بودن آمار و حتی میزان شیر و همه اینها بستگی به میزان شناس بودن فرد بین سایر وبلاگ نویسان داره.
الان جو وبلاگستان به سمتی داره میره که افراد خاصی پیشرفت تصاعدی دارند و خیلی ها با همان دانش و انری (و حتی گاهی بیشتر) سکون
نمیدونم
گاهی که فکر میکنم، حس میکنم احتمالا همین قضیه مافیای وبلاگستان و اینا باشه.
مدتهاست فیدبرنر داشتم. حتی شاید بشه گفت خیلی قدیم تر از خیلی ها ولی هیچ وقت ازش خوشم نمیومده. چون میدونستم اگه قراره کسی مشترک وبلاگم بشه نیازی به فیدبرنر نیست. پس نتیجتا آمار تعداد مشترکینش هم برام مهم نیست. حتی میتونم بگم آمار تعداد بازدید کننده هم واسم مهم نیست ولی گاهی برام سوال میشه که چه مطلبی و چرا بیشتر بازدید کننده داره.
خوب یکی مثل من برای دل خودش وبلاگ مینوسه
من حتی با همین انتخاب برترین بلاگ هم مخالفم. دیروز به این فکر میکردم کاش همیشه ناشناس میموندم. حتی به این فکر کردم که اگه دو روز دیگه قرار باشه آمارم (چه فیدبرنر چه بازدید کننده) بالا بره و من دائم مشغله ذهنی داشته باشم و اینکه خواننده چی میپسنده … شاید چنین روزی وبلاگم رو ببندم و یه وبلاگ دیگه و این بار باز ناشناس شروع کنم.
اوه!
چه کامنت بی ربطی دادما :دی
کلا انگار عقده ام باز شده بود. حرف دل ما رو هم شما زدین
پاسخ
راستی
) در حالی که خداییش همه دوستام فوقش روزی ۱۰ تا لینک شیر میکنن 
دو نفر مثل مزیدی رو در ریدر داشته باشیم و البته به اضافه خود فیدهای مشترک شده مون! خوب من روزی حداقل ۵۰۰ تا فید جدید واسه خوندن دارم
پاسخ
امین Reply:
شهریور ۱۵م, ۱۳۸۷ at ۲:۲۰ ب.ظ
کاملا موافقم… ۲ عدد مزیدی برابر با یک عدد گودر کامل
)
پاسخ
خوب واضحه که من باهات موافقم یه جورهایی
اما با کامنت منیره هم موافقم
کلا من از این جو وبلاگستان و این نوع غول سازی به شدت مخالفم
همون طور که میبینی اون بالایی ها همین طوری دارن همون بالایی ها رو تقویت می کنن و بعد تازه انتظار دارن همه به قافله اونها بپیوندند و اگر نبندند چه بسا که عقب موندن
راستش من خوشم نمیاد
دلم میخواد همه تحویل گرفته بشن
کسی سنتی کلاسیک چپ یا راست لقب نگیره
کلا من با القاب گذاری مخالفم و به خصوص این مافیا بازی که ای علیرغم اینکه همه تکذیبش می کنن ولی وجود دارن
Anyway
من همیشه ادمها رک و راست رو تائید میکنم یعنی کسانی که بدون ملاحظه شخصی مطلب مینویسند
موفق باشی
پاسخ
=D> :-hh
#
پاسخ
در حال فکر کردن میباشم! جالب بود. ما که هر کی خوشمون بیاد میخونیمشون…موفق باشی
پاسخ
بحث خیلی خوبی رو شروع کردی امین جان. بخصوص این قسمت،
بهتر میدیدم اگر آمارگیر دست من بود یک بار هم ۱۰ وبلاگ از پایین لیست را معرفی کنم تا خروجی های اونا نیز بیکار نمونه و سوزونده بشه…
و البته اینکه این اعداد و ارقام به هر حال اهمیت محدودی دارند.
حرف می زنیم رفیق.
پاسخ
امین Reply:
شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ at ۱۲:۱۵ ق.ظ
آرش خان گرامی… ببخشید که کامنتت رو دیر approve کردم… راستش به عنوان جفنگ گیر افتاده بود که منم دقت نکرده بودم… الان یهو متوجهش شدم…
پاسخ
دوباره خوندم. توپخونه رو گرفتی روی دکتر مجیدی. حرف بیراهی نمی زنی اما بنظرم کتک کس دیگری رو داری به یک پزشک می زنی. خودت هم نوشتی که "فکر کردم دکتر مجیدی کمتر کتکم خواهد شد".
بحث خوبی ه. حرف می زنیم.
پاسخ
امین Reply:
شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ at ۱۲:۱۴ ق.ظ
خوش رو ترین رفیق وبلاگستان ، من سعی نکردم دکتر رو ناراحت کنم… فقط فرض رو بر این گرفتم که چون پر بازدید ترین وبلاگه پس خیلی ها میشناسنش و خیلی ها درکم خواهند کرد…
این چند روز که این مطلب رو نوشتم فکر مکینم دکتر ناراحت شده از دستم… اگر لازم باشه یه پست عذر خواهی هم باید براش بنویسم…
کلا هدف من بیشتر به چالش کشیدن و هدایت درست وبلاگستان ( حالا به دست هر کسی ) بود … نه اینکه شما یا دکتر عزیز رو زیر سوال ببرم…
به قول شما حرف میزنیم رفیق.
پاسخ
حرف دل من و خیلی ها رو زدی امین جان! البته من تا اینجا بیشتر نخوندم:
"…مطالب حتی شاید بی ارزش (از نظر علمی) دوست دارند خواننده داشته باشند…"
پس همون بخشی رو که خوندم تایید میکنم تا بعد اگر باقیش رو خوندم…!:دی
البته اینم در نظر داشته باشیم خیلی از همین به قول زهرا اچ بی، غول سازی ها، تقصیر بلاگرهای مثلا متوسط (از لحاظ محبوبیت) هست. شاید خود بلاگر های محبوب مثل آرش کمانگیر و دکتر مجیدی این شهرت رو نخوان!
در هر حال بعد مدت ها روضه خوانی خیلی ها، یه حرف حساب شنیدم. (گاهی درد دل عقلانی تر از صد تا حرف به ظاهر منطقی!۱:دی)
پاسخ
این تجدد که گفتی یعنی چه ؟
پاسخ
ببین امین من ۱ سال و نیم می شه می نویسم کلی کوچ کردم اینور اونور هنوز بیشترین بازدیدم ۳۰۰ تا بوده…مشترکای وبلاگمم ۴۵ تا در صورتی که توی یه جوع وبلاگ نویس که می رم بغیر از وردپرسی ها…می گم من اپیوم ام همه می شناسن…پس اصلا هیچ کددوم ربطی نداره به آمار
پاسخ
امین Reply:
شهریور ۱۶م, ۱۳۸۷ at ۱:۵۰ ب.ظ
شما که فرق داری… باید همه بشناسنت ….
پاسخ
مخاطب کیه دوست عزیز؟ وبلاگ نوشتن برای جلب نظر مخاطب هیچ فرقی با "خود فروشی" نداره. خودت باش و حرفتو بدون توجه به اینکه میخونند – نمیخونند – خوششون میاد یا نمیاد بزن.
در عین حال با کلیات حرف دوستمون صادق موافقم.
شاد باشی
پاسخ
امین Reply:
شهریور ۱۶م, ۱۳۸۷ at ۱:۵۶ ب.ظ
کورش گرامی ممنون که نظر دادی… دوست من ای کاش جواب منو به صادق عزیزم میخوندی… من شاید برای دل خودم بنویسم… اما تا حدی!! گفتم که… آدما وقتی برای دل خودشون مینویسن که خاطره نوشته باشن.
من بحثم با آی تی نویسا و تحلیل گرا و خبرنگار ها هست… یعنی دقیقا کسانی که جز برای دل خودشون مینویسن….
و البته مطمئن باشید که هر کسی در حد خودش برای دیگران مینویسه چرا که اگر کاملا برای دل خودش بود نیازی نمیدید کامنتدتونی باز کنه یا rss بده بیرون!
پاسخ
:-bn :-bn

پاسخ
دقیقآ حرف درستی زدی. مشکل اصلی وبلاگستان ما اینه که اگه از یکی خوششون بیاد همه اش بهش لینک می دن و موفقش رو تضمین می کنند. نمی خوام اسم ببرم ولی خیلی مطالب هست که با اینکه خیلی خوب نیستند ولی به دلیل اینکه سایت هایی مثل لینکدونی پی س دانلود و غیره و یا دوستانی که در بالاترین اکانت دارند به اونها د رسایت های مذکور لینک می دن و موفق می شن.من خودم به شخصه با این جو وبلاگستان مخالفم.
همین وبلاگستان هست که ادعای روشنفکری داره ولی وقتی وقت عمل می رسه به طرز عجیبی ایرانی و متحجرانه عمل می کنند.
تفاوت وبلاگ های ایرانی و خارجی در همین هست. اونها درست عمل می کنند و به هرکی که درست کار کنه امتیاز رشد می دند.به همین دلیل هم هست که سایت های مختلفی مثل problogger غیره به وجود اومده. چون استفاده از ترقند های اونها در وبلاگستان بزرگ و با وبلاگ نویسان با دلهای بزرگ و منطقی جواب می ده.ولی توی ایران اینطور نیست.
البته نمی خوام کسی رو زیر سوال ببرم.ولی خوب واقعیتی هست که باید قبول کرد.
در ضمن این پستت خیلی کاری بود!
پاسخ
امین Reply:
شهریور ۱۷م, ۱۳۸۷ at ۷:۵۴ ق.ظ
ممنون رضا جان. لطف داری.
پاسخ
امین عزیز
ببین دوست من شما این فرض رو گرفتی که همه یه جورائی برای مخاطب مینویسن و این سئوال رو کردی که اگر نمینویسن پس چرا کامنت و آر اس اس دارن. باید بهت بگم که وبلاگنویس بسیار محبوبی رو میسناسم که ۴ سال وبلاگنویسی کرد. کامنتدونی و آر اس اس هم نداشت. نوشته هاش روی دست میرفت. پارسا صائبی. پس استثنا هم داره.
من کمنتدونی دارم فید هم دارم. درست ولی آمارها رو قبول ندارم. من یکسال وبلاکنویسی رو ترک کردم. زمانی که رفتم حدود ۳۰۰ تا کانتر فیدبرنر بود وقتی برگشتم شده بود ۶۰۰ تا. این نشونه چیه؟ که همه آمارها باد هواست و بی ارزش
یکی از پستای من که خیلی طولانی بود و شاید جز ۱۰ پست اول طولانی وبلاگشهر باشه بهش لینک فراون دادند. چرا؟ توی بالاترین- بلاگ نیوز و گویا لینک شد. بعد هم سیل لینک بود که داده شد. بالای ۵۰۰۰ نفر این پست رو دیدند. کمتر از ۱۰ تا کامنت گرفت و کمتر از ۵ تا خوندند و فهمیدند چی گفتم. این نشونه چیه؟ نشونه اینه که وبلاگشهر(دنیا) جوگیره – عجول و بی حوصله است و…
حرفت قبول که همه برای مخاطب مینویسند ولی این مفهوم رو اینجور ببین که ممکنه عده ای برای فرادا یا فرداها بنویسند و عده ای نه برای مخاطب پر سرو صدا
بهر صورت امین جان حالا سر دو راهی هستی یا برای دل خودت بنویسی و خطر کنی مثل این پست یا برای جلب مخاطب مثل پست فرندفیدیت.
موفق باشی :-h
در ضمن زیر پاسخت نشد پاسخ بزارم. دکمه ارسال نداره
پاسخ
امین Reply:
شهریور ۱۷م, ۱۳۸۷ at ۸:۰۴ ق.ظ
کوروش عزیز :
باید بگم دقیقا حق با شماست : استثناء هم داریم… اما من فقط همین که خودت ناخواسته اشاره کردی رو گفتم…
کسانی رو مورد نظر داشتم که معروف شدن!! وگرنه همگی میدونیم که وبلاگنویسهای زیادی برای دل خودشون مینویسن… مثل من که ۴ سال ناشناس نوشتم و فقط خودم میدونم که کجا نوشتم!
وبلاگ نویس واقعا محبوب با وبلاگنویس مشهور خیلی فرق داره… گفتم که … ما بیشتر دوست داریم از قافله عقب نمونیم ، تا به محتوای یک وبلاگ دقت کنیم…
واقعا لطف کردی که داری به بحثم اهمیت میدی… خوشحالم میکنی.
در مورد اون مشکل هم باید بگم تازه متوجه ش شدم.. اما متاسفانه فعلا نمیتونم رفعش نم… دارم بررسی میکنم ببینم مشکل کجاست.
پاسخ
برام بسیار جالبه که بجز صادق هیچ کدوم از کسانی که بهشون لینک داده بودم یا اسمشون رو برده بودم هیچ کامنتی تو وبلاگم ندادن! حتی هیچ جای دیگه مثل فرندفید هم یه کامنت در این مورد ازشون نمیبینم… =))
بله آیا؟؟
البته آرش کمانگیر عزیزم یه لایک و یه نقل قول نثارمون کرده که خدا خیرش بده… آدم حسابمون کرده حداقل!!
پاسخ
امین جان سلام.
عجیب است که چرا من این قدر دیر کامنت می گذارم. شما یک جایی متنتون اشکال داره که اونجاست که می گی من یک وبلاگنویس مردمی و خوش اخلاق هستم ( که مشخص است نیستم. از من آدم بداخلاق تر دیدید؟ )
این را می گذارم به حساب لطف شما
کلا خیلی از جاهای حرفتان درست است. هر چند که من با رشد وبلاگنویسی فنی ( مانند استفاده از فیدبرنر به خاطر قابلیت جا به جایی راحت ) موافقم.
پی نوشت: امین جان می ترسم حرفی بزنم و بگویند تو خودت یک پا گنگستر و آدمکشی توی وبلاگستان :-
پاسخ
شدیداً با این مطلبت حال کردم! میدونی احساس من میگوید که الان وبلاگهایی ماند یک پزشک دارند به راه حسین درخشان (از نظر غرور و..) میروند! ولی کاملاً این مطلبت را تایید میکنم.
پاسخ
سلام
خیلی تند رفتی فکر کنم خودت هم می دونی
ولی تقریباً باهات موافقم. متاسفانه آی تی نویسان ما آی تی نویس نیستند. بیشتر خبر نگارند. یا شاید مترجم!
کسی که بلد نیست یک خط کد بنویسه! بی خود می کنه در مورد کامپیوتر نظر تخصصی بده!
پاسخ
امین Reply:
شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ at ۴:۳۳ ب.ظ
راستش عماد جان من تند نرفتم… اما متاسفانه بعضا کسانی که روی سخنم با اوناست یا خودشون رو میزنن به علی چپ یا هم زود بهشون بر میخوره….
من اعتراضم کاملا به نظرم درست بوده… چرا باید وبلاگستان بر پاییه چند نفر بچرخه… چرا هر وقت میخوایم به یکی بگیم وبلاگستان فارسی زود میگیم وبلاگ فلانی؟؟
ضمنا میخواستم بگم دلیلی نداره که نوشته های یک نفر به خاطر بالا بودن خوراک وبلاگش خوب باشه… اینا سلیقه ی شخصیه و نباید کسی رو تبلیغ کرد…
متاسفانه همه فکر میکنن که من حسودیم میشه.. اما به خدای واحد قسم که لذت میبرم از وبلاگ دکتر مجیدی… اما لذت بردن من دلیل بر تعهد من به اشتراک و تبلیغات ایشون نمیشه!!
من بیشتر بر پایه ی این جمله حرفمو زدم :
خوراک اول وبلاگستان را از این آدرس در گوگل ریدر اضافه کنید.
پاسخ
اگر درد دل بود شنیدن کفایت میکنه، دیگه چیزی برای گفتن نمیمونه
پاسخ
من موافق نیستم.شما داری همه افراد رو تخریب میکنی،افرادی که هر چی وبلاگستان داره از اوناست!
در صورتی که جناب،همه اونا یه شخصیت بزرگند،تو نیستی!
پاسخ
امین Reply:
شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ at ۴:۳۹ ب.ظ
آرمان جان شما نظر خودتون رو دارید.
من فکر نمیکنم وبلاگستان دار و ندارش رو به من یا دکتر مجیدی یا آرش کمانگیر مدیون باشه!!!
من منکر این نیستم که شخصیت اونا بزرگه… مطمئن باش من بیشتر از شما اون افراد رو میشناسم و خصوصا احترام خاصی براشون قائلم…
در مورد جمله ی اخر هم باید بگم لطف کردی…دقیقا مشکل ما ها اینه که تا انتقادی میبینیم شروع میکنیم به فحاشی…
در هر صورت لطف کردی که سر زدی…
پاسخ
در مورد آقای مجیدی شدیدا موافقم.
حتی وقتی در نظرها مستقیما مخاطب قرارشون دادم و بعد سوالی مطرح کردم ایشون جواب ندادن.
من شخصا به همچین وبلاک هایی سر نمیزنم.
پاسخ
من فحاشی کردم؟در هر صوت هر کسی یه نظری داره.
پاسخ
متاسفانه برداشت من از این مطلب این بود که شما داری دیگران رو تخریب میکنی.
آدم با تخریب کردن دیگران به جایی نمیرسه.
پاسخ
بلاگ خوبی داری
شور نزن میای بالا
پاسخ
سلام امین جان
این حرف خودتو بخون.
"برام بسیار جالبه که بجز صادق هیچ کدوم از کسانی که بهشون لینک داده بودم یا اسمشون رو برده بودم هیچ کامنتی تو وبلاگم ندادن! "
همین حرف خودت داره نشون میده که بیشتر تصورات منفی ما سوء تفاهمه. دیدم که آرش کمانگیر هم کامنت داده بود ولی شما اشتباهی منتشرش نکردی.
اصلاً خود مطلب وبلاگ من فقط یک لینک به دیگران داشت و اونهم وبلاگ شما بود. شما که طبق نظر خودت از دیگران انتظار داشتی که اگر لینک میدهی کامنت بدهند چرا کامنت ندادی؟
من سوء تفاهمی درباره کامنت ندادنت ندارم. حتماً دلایلی داره. ولی مشکل اینه که یافتن این دلایل آدم رو از کار و زندگی میاندازه. تمام حرف من اینه که این دنیای مجازی سوء تفاهم زاست. من به این نتیجه رسیدم که بیش از ۹۰ درصد تصورات منفی ما از دیگران مبنای درستی نداره. من با کلیات پستت مشکلی نداشتم. خیلی هاش قابل طرح و ریشه یابی هست. البته این نکته محبوبیت و مشهور بودن رو ایراد دارم. هر وقت برای کسب هر کدوم تلاش کردی دیگه خودت نیستی. کسب شهرت یا محبوبیت یک هدف نیست ولی میتونه یک نتیجه باشه خارج از اراده ما. به هر صورت کمی دیرتر نوشتم که آبها از آسیاب افتاده باشه و فقط با خودت حرف زده باشم.
موفق باشی.
پاسخ
امین Reply:
شهریور ۲۳م, ۱۳۸۷ at ۱:۲۴ ب.ظ
سلام کوروش جان…
باز حق با شماست عزیز… اما شاید شما هم دچار سوئ تفاهم شدی…
اولا بنده اومدم و مطلبت رو خوندم و حتی شیر هم کردم… برای نظر هم باید بگم تمام تلاشمو کردم که نظر بدم… اما با هیچ مرورگری و در هیچ دسته ای نتونستم نظرم رو منتشر کنم…
بهت قول میدم که ۱ ساعت تمام با وبلاگت سر و کله زدم که آخرش هم خسته شدم…
در مورد صادق و آرش هم باید بگم… من بعد از انتشار اون جمله متوجه کامنت آرش عزیز شدم که از اونجا که یاد گرفتم کامنتی رو پاک نکنم ، پس گفتم باشه و با یک عذر خواهی توضیح بدم…
در مورد جمله ی آخرت هم باید بگم واقعا لطف کردی…موفق باشی
پاسخ
سلام
مه من سوء تفاهم ندارم عزیز. گفتم حتماً دلیلی داشته . آقا جه بد. یعنی میگی بسته هست؟ چه پیامی میده؟
پاسخ
نوشتن پاسخ